zondag 17 juli 2016

canon G7x | review

In deze blogpost ga ik vertellen hoe ik mijn nieuwe camera tot nu toe heb ervaren: de Canon G7x. Vanaf het moment dat ik hem kocht ben ik helemaal verliefd. Mijn liefde voor camera's is best wel sterk, laten we het zo zeggen. Het is echt een hobby van mij (maar dat had je denk ik wel door als je mijn blog bekijkt). Het leek mij leuk om mijn leven vast te gaan leggen, dus had ik een camera nodig die makkelijk mee te nemen is en toch goede kwaliteit levert. Vandaar deze camera!

Eerst een beetje informatie over de camera:

Megapixels: 20.2
Fotoresoluties: 5472 x 3648
ISO-waarde: 12.800
Optische zoom: 4.2
Digitale zoom: 4
Maximale diafragma: f/1.8-f/2.8
Videoresolutie: full HD (1080p)
Geheugen: geen intern geheugen, je hebt er een SD voor nodig.

Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen over de camera. Meer informatie is te vinden op de Canon site, maar ik zal verder in deze review ook nog wat punten noemen.

Kantelbare scherm en touchscreen
Wat natuurlijk het meest handige is aan de camera, is het kantelbare scherm. Ik moet zeggen dat het zeer handig werkt! Maar ik moet er wel steeds om denken dat ik niet steeds in het schermpje kijk, haha. Wat ook heel handig is, is dat de camera een touchscreen heeft. Als je aan het filmen of fotograferen bent, kun je door middel van tikken op het schermpje de focus verleggen. Super makkelijk! Ook zitten er knoppen op de camera, zodat niet alles door middel van touchscreen bestuurd hoeft te worden (voor het geval je er niet zo van houdt!).

Kwaliteit
Ik ben echt mega, mega, mega enthousiast over de kwaliteit. Zowel van beeld als geluid. Wat een top camera! Super scherp beeld en geen geruis op achtergrond.

Dit is mijn eerste weekvlog waarin ik heb gefilmd met deze camera. Check de video om te kijken hoe het beeld en geluid is!

Inzoomen
De camera zoomt naar mijn mening ver genoeg in. Het nadeel is alleen wel dat zodra je filmt, het inzoomen heel langzaam gaat. Nu is dat voor mij verder geen probleem, maar misschien voor anderen wel. Als je niet filmt en wil inzoomen voor bijvoorbeeld een foto, dan gaat het inzoomen wel snel. Ook kun je aan de lens draaien om in te zoomen!

canong7x_collage
Deze foto komt van kittehscupcakes.nl.

Grootte en gewicht
De camera is zwaarder dan het lijkt, maar dat hoor ik van heel veel die dezelfde camera hebben. Het is niet vervelend zwaar, wel gewoon draagbaar. Qua grootte is het echt een perfecte camera. Met een afmeting van 60 x 103 x 40mm past het precies in mijn jaszak! Ideaal om mee te nemen dus. Met dit formaat is het ook heel makkelijk om hem in een klein schoudertasje mee te nemen.

Batterijduur
Deze camera heeft een losse accu die opgeladen kan worden in de oplader die je er uiteraard bij krijgt. Als je echt veel aan het vloggen bent dan zou een tweede accu aanschaffen niet gek zijn. Ikzelf red het wel met één accu, maar wie weet als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en nog meer film (dan normaal) dat ik een tweede er bij neem. Voordeel: de accu laadt wel snel op.

WIFI
De camera kan verbonden worden met je telefoon (of tablet), hoe handig is dat? Als je een mooie foto schiet, kan die rechtstreeks naar je telefoon en zo naar Instagram! Het enige wat je hoeft te doen is de gratis Canon app ('Canon camera connect') installeren. Door op het knopje te drukken met de telefoon eronder (aan de zijkant van de camera) wordt de verbinding met je wifi gestart. Zodra de camera met de app verbonden is, krijg je een soort menu. Je kunt er voor kiezen om de foto's te bekijken en ze te downloaden op je telefoon, maar je kunt ook nog eens je camera besturen met de app. Je krijgt dan het beeld van de camera op je telefoon te zien en zo kun je dus ook foto's van een afstandje schieten.

Deze foto komt van Google.

Flits
Voor de mensen die bang waren dat er geen flitser op de camera zit, geen zorgen: de flitser zit namelijk in de camera. Door op de zijkant een knopje naar beneden te drukken (die je een klein beetje op de foto ziet), springt de flitser tevoorschijn. Zo kun je de flitser verstoppen als je het niet nodig hebt en zit het ook niet in de weg!

Nog wat foto's die gemaakt zijn met deze camera:

Mijn eindoordeel: geweldige kwaliteit, mooi geluid, handig mee te nemen en ziet er goed uit. Kortom: een top camera. Het mag ook wel voor de prijs. Ik heb hem gekocht bij de Media Markt en ik heb er €479 voor betaald. Dat is niet niks, maar ik heb er heel goed over nagedacht. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds verliefd op deze camera. Ik heb hem tot nu toe elke dag gebruikt. Ik ben zeer tevreden en ik raad de camera zeker aan!

Heb jij ook een camera? Zo ja, welke?

Liefs!

Geen opmerkingen